У ФОКУСУ

Интернет сапутници

 

 

Пратите нас

Интенет наш насушни

Према подацима из истраживања о употреби информационо-комуникационих технологија које је спровео Републички завод за статистику и писању Forbes Srbijу Србији 100 одсто предузећа има интернет прикључак. Ипак, мање од трећине је током прошле године продавало робу или услуге преко интернета. 
По овом  истраживању показало се и да је 51 % грађана обавило куповину или поручивање робе или услуге путем интернета док је 37,3 % у последња три месеца користило услуге интернет банкарства... Током прошле године у Србији је  28,2 % предузећа пласирало производе или услуге преко интернета. Привредни субјекти су у том периоду остварили мање од 25 % укупног промета на основу продаје путем интернета износи 75,3 %, док је 24,7 % предузећа имало више од четвртине прихода остварено on line продајом.
„Између 25 и 50 % промета на овај начин остваривало је 18,8 % предузећа, док је број предузећа која су више од 75 % од укупног промета остварили продајом путем интернета био тек 1,7 %“, стоји у овом истраживању.
Веб сајт поседује 85,1% предузећа у Србији, што је за 0,2 % поена више у односу на 2022. док је повећање у односу на претпрошлу годину 0,6 %. Најмањи проценат предузећа која имају веб адресу је међу фирмама које се баве саобраћајем и складиштењем (66,9 %), као и грађевинарства (75 %), док предњаче компаније у областима информисања и комуникација (97,8), администрације и поправки компјутера (92 одсто), а више од 90 одсто фирми из сектора прерађивачке индустрије такође поседује веб адресу. Највише предузећа која имају веб адресу је из београдског региона, док најмање њих је из Источне и Јужне Србије.
Неку од друштвених мрежа (Facebook, Linkedin, Xing, Yammer) у свом пословању користи 53,5 % предузећа у Србији, а гледајући по делатностима на првом месту су фирме из области информисања и комуникација са 77 % заступљености промоције на друтшвеним мрежама, док су одмах иза њих предузећа која нуде услуге смештаја и хране (73,6), а затим и трговина на велико и мало (68).
С друге стране, више од једне четвртине становништва Србије никада није користила интернет за куповину или поручивање робе или услуге. Грађани највише купују или наручују одећу (69,7 %) док је на другом месту спортска опрема (28,1 %).