5 трендова обликовања маркетинга у 2025.
 Маркетинг данас није само привлачење пажње, већ грађење дугорочних односа са потрошачима кроз персонализована искуства и аутентичне поруке које одјекују код публике. Маркетинг у 2025. биће вођен технолошким иновацијама, персонализованим приступима и аутентичним порукама
Маркетинг данас није само привлачење пажње, већ грађење дугорочних односа са потрошачима кроз персонализована искуства и аутентичне поруке које одјекују код публике. Маркетинг у 2025. биће вођен технолошким иновацијама, персонализованим приступима и аутентичним порукама
	Како технологија напредује и очекивања потрошача се мењају, брендови морају пратити иновације које обликују дигитални маркетинг. Доносимо пет кључних трендова који ће имати највећи утицај у 2025. години.
	Даљи развој вештачке интелигенције
	Вештачка интелигенција (АИ) постаје неизоставан део маркетинга, а АИ агенти преузимају све више функција у пословним процесима. Кључну улогу играју две врсте АИ агената:
	·      Office агенти су дигитални асистенти који аутоматизују административне задатке, управљају подацима и анализирају трендове. Интегрисани са ЦРМ системима, e-mail платформама и алатима за управљање пројектима, они смањују оперативне трошкове и побољшавају ефикасност тимова.
 
	·      Војс агенти, који користе напредне НЛП моделе, све више се користе у корисничкој подршци, продаји и персонализованом маркетингу. Они могу комуницирати са потрошачима у реалном времену, пружају релевантне информације и побољшавају корисничко искуство.
	Миливој Ђорђић из Смартпоинт Адрие истакао је да ће АИ агенти у 2025. играти кључну улогу у стварању интелигентнијих радних окружења. Њихова примена не само да повећава ефикасност већ и ослобађа креативне тимове да се фокусирају на иновације и стратегију.
	Пораст популарности кратких видео формата и интерактивног садржаја
	Кратки видео формати постају све доминантнији у дигиталном маркетингу. Њихова ефикасност у привлачењу пажње и брзо преношење вредности чини их незаобилазним алатом, нарочито на платформама као што је ТикТок.
	ТикТок је постао кључна платформа за дигиталне оглашиваче захваљујући:
	• огромној бази корисника
	• високом ангажмању
	• моћном алгоритму
	• виралном потенцијалу
		Ђорђић наглашава да ће оглашавање на ТикТоку у 2025. постати неопходно за брендове који желе да остану конкурентни. Прецизно таргетирање и интерактивни огласи омогућавају брендовима да досегну праву публику и подстакну конверзије.
	
		Фокус на Б2Б стратегије
	
		Б2Б маркетинг се све више удаљава од традиционалних продајних приступа и фокусира се на дугорочне односе са клијентима. Кључни елементи успешне Б2Б стратегије су:
	
		• едукативни садржај
	
		• интерактивни webinari
	
		• стварање заједница око бренда
	
		Компаније које континуирано пружају вредност кроз стручне текстове, ексклузивне догађаје и платформе за размену знања издвајаће се као лидери у индустрији. Ђорђић наглашава да је креатива кључна за успех Б2Б кампања. У свету преплављеном информацијама, само оригиналан и стратешки осмишљен садржај може привући и задржати пажњу купаца.
	
		Једноставност e-commerce и social commerce искуства
	
		Друштвене мреже више нису само платформе за инспирацију, већ и главни продајни канали. Куповина директно са Инстаграм Shopa и ТикТок Shopa постаје стандард, што значи да је social commerce у пуном замаху.
	
		Додатно, брзи e-commerce модели, попут “buy now, pay латер”, подстицу импулсивне куповине и поједностављују процес одлучивања. Брендови који оптимизују своје стратегије за ову нову стварност биће корак испред у динамичном свету дигиталне трговине.
	
		Закључак
	
		Маркетинг у 2025. биће вођен технолошким иновацијама, персонализованим приступима и аутентичним порукама. Брендови који на време препознају и имплементирају ове трендове имаће значајну конкурентску предност и оствариће јаче везе са својом публиком.
	
		Извор: Нетокрација
	
		Преузето са: www.pcpress.rs















